Du kan indberette på flere måder:
Indberetning via eget lønsystem
Webindberetning er lukket
Engangsindbetaling
Når du indberetter via jeres lønsystem, skal du anvende vores PBS-nummer: 04893948.
Du skal oplyse:
- Jeres CVR-nummer
- CPR-nummer på medarbejderne
- Pensionsbidrag for hver medarbejder.
Kontakt os på 70 21 61 33, hvis du har spørgsmål.
Det er ikke længere muligt at indberette med Webindberetning.
Har du spørgsmål, så kontakt os på 70 21 61 31 eller på indbetaling@lppension.dk.
Mangler I at indbetale pensionsbidrag til en medarbejder for en kortere eller længere periode, kan I overføre et engangsbeløb, som dækker den pågældende periode.
Engangsindbetaling kræver ikke login.
Tilbagebetaling
Hvis I har indbetalt for meget pension til en medarbejder, kan I korrigere ved at modregne det for meget indbetalte pensionsbidrag via jeres lønsystem.
Kan I ikke modregne det via jeres lønsystem, skal I
- Udfylde en blanket
- Få medarbejderens accept og underskrift
- Sende den udfyldte og underskrevne blanket til os eller Skattestyrelsen sammen med dokumentation for, at der er indbetalt for meget.
Send blanketten til Skattestyrelsen, når
- beløbet er indbetalt før 2023
– uanset beløbsstørrelse - beløbet er indbetalt i 2023
– og det samlede beløb er på eller over 103.000 kr.
– og indbetalingen dækker en periode, der går mere end 3 år tilbage.
Godkendt blanket sendes til indbetaling@lppension.dk
Send blanketten til os, når
beløbet er indbetalt i 2023 og
- Det samlede beløb er under 103.000 kr.
- Indbetalingen dækker en periode, der går mindre end 3 år tilbage.
Blanketten sendes til indbetaling@lppension.dk