Du kan indberette på flere måder:
Indberetning via eget lønsystem
Webindberetning
Engangsindbetaling
Når du indberetter via jeres lønsystem, skal du anvende vores PBS-nummer: 04893948.
Du skal oplyse:
- Jeres CVR-nummer
- CPR-nummer på medarbejderne
- Pensionsbidrag for hver medarbejder.
Kontakt os på 70 21 61 33, hvis du har spørgsmål.
Sådan bruger I Webindberetning:
- Tilmeld jer først OverførselsService her. Ved "Dataleverandør": Indtast vores CVR-nr: 17 10 65 89. Vi får automatisk besked fra Nets, når I er tilmeldt.
- Afvent brev fra os om, at I kan begynde at bruge Webindberetningen.
- Log på Webindberetning og tjek/ret månedens indberetning.
Kontakt os på telefon 70 21 61 31 eller via e-mail - indbetaling@lppension.dk - hvis I har spørgsmål.
Mangler I at indbetale pensionsbidrag til en medarbejder for en kortere eller længere periode, kan I overføre et engangsbeløb, som dækker den pågældende periode.
Engangsindbetaling kræver ikke login.
Tilbagebetaling
Hvis I har indbetalt for meget pension til en medarbejder, kan I korrigere ved at modregne det for meget indbetalte pensionsbidrag via jeres lønsystem.
Kan I ikke modregne det via jeres lønsystem, skal I
- Udfylde en blanket
- Få medarbejderens accept og underskrift
- Sende den udfyldte og underskrevne blanket til os eller Skattestyrelsen sammen med dokumentation for, at der er indbetalt for meget.
Send blanketten til Skattestyrelsen, når
- beløbet er indbetalt før 2022, uanset beløbsstørrelse
- beløbet er indbetalt efter 1. januar 2022
og det samlede beløb er på eller over 100.000 kr.
og indbetalingen dækker en periode, der går mere end 3 år tilbage.
Godkendt blanket sendes til indbetaling@lppension.dk
Send blanketten til os, når
beløbet er indbetalt efter 1. januar 2022 og
- Det samlede beløb er under 100.000 kr.
- Indbetalingen dækker en periode, der går mindre end 3 år tilbage.
Blanketten sendes til indbetaling@lppension.dk